Diéta fogyás-hogyan kell fogyni bölcsen

Próbál fogyni, de nem étrend segít? Talán tudatlanul hibázik, amikor lefogy. Megfelelő fogyás egy többlépcsős, hosszú távú folyamat. Az egészséges, kiegyensúlyozott étrend a testsúlycsökkenéshez a fizikai aktivitással kombinálva csodákat tehet. Ne add fel – tanuld meg, hogyan lehet elkerülni az étkezési hibákat.

A test előkészítése étrendre.

A fogyás első szakaszának meg kell tisztítania a testet. Ezt megteheti a “sima” napok beírásával, például 3 vagy 4 naponként az első 2 hétben. Ilyen napokon csak italokat, frissen készített gyümölcsleveket, leveseket vegyen be. Ennek eredményeképpen a gyomor kissé összehúzódik, a test pedig vizet bocsát ki.

De ez csak az alapja a fogyásnak. Lehetetlen megállni ott, mint sajnos sok nő gyakran.

A következő szakaszban (10-12 nappal a fogyás megkezdése után) a víz egyensúlya kiegyenlül, a zsírszövet elkezd zsugorodni. Ha nem észlel semmilyen súlycsökkenést a fogyás következő hetében, ne aggódjon. Ez nem jelenti azt,hogy nem fogy le, csak megváltoztatja a test összetételét – a tested kevésbé zsíros, több víz.

Súlycsökkenés esetén legyen türelmes.

Meg kell értenie, hogy a fogyás egy többlépcsős folyamat, amely az idő múlásával húzódik. Nem a gyors fogyásról van szó, hanem a fogyásról örökre. Tehát jobb, ha kis lépésekben mozogsz, fokozatosan megváltoztatva az étkezési szokásait.

A legjobb, ha az egészséged hetente fél kilogrammot veszít. Tehát, ha 10 kg-ot szeretne elveszíteni, a fogyásnak 2,5-3 hónapig kell tartania. Ugyanazt az időt kell töltenie, hogy feladja az étrendet, ami ugyanolyan fontos, mint maga a fogyás.

Kiegyensúlyozott étrend.

Az egészséges táplálkozás különböző élelmiszerekből áll. Tartalmaznia kell gyümölcsöt, zöldséget, valamint húst (mind fehér, baromfi, mind vörös – a legjobb emészthető vas forrása). A szervezetnek szénhidrátokra, sőt néhány zsírra is szüksége van.

De a legfontosabb dolog a fehérje. A fogyás során rendkívül nagy mennyiséget kell biztosítanunk, hogy a test ne vonjon energiát az égett izomsejtekből. Körülbelül 1 g fehérjére van szükségünk 1 kg testtömegre.

Ideális étrendben a zsír 30% – ának zsírnak kell lennie. kalória, fehérje – 15 százalék, szénhidrátok-55 százalék. (teljes kiőrlésű-zöldségek, hüvelyesek, teljes kiőrlésű kenyér, barna rizs és tészta, gabonafélék). Képletesen szólva: az ebéd étel fele-zöldség, 1/4-hús vagy hal, a többi-gabonafélék.

Related Posts

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük