Sokan megkérdezik, hol kezdjék el a fogyást a kívánt eredmények elérése érdekében. Tudják, hogy az étrend megváltoztatása nélkül ez lehetetlen. Azonban nagyon nehéz teljesen megváltoztatni a szokásokat. Tehát hol kezdjem, hogy az elvégzett módosítások ne akadályozzák meg a fogyást? Az alábbiakban bemutatjuk javaslatainkat. A legjobb, ha egy táplálkozási szakember felügyelete alatt vezetik be őket. Ne feledje, hogy a fogyás célja a fogyás, nem pedig a test elpusztítása.

Megszabadulni az “édes” kísértések a házban, pénztárca.

Menjünk át a szekrények, megszabadulni a sütik, kekszek, édességek, csokoládé (kivéve keserű) – minden, ami nekünk a nyál a nagyon hittem. Aztán megkapjuk az úgynevezett egészséges ételeket, például szőlőt, diót, almát, sötét csokoládét, áfonyát, zabpehelyet.

Mi ez a csere? Ez egyszerű: ha otthon nincs egészségtelen snack, és ha úgy érzi, hogy valamit eszik, akkor a választás hiánya miatt egészségesebb alternatívát választ. Kerülje a szélsőséges éhség, de ha úgy érzi, meg kell enni valamit, megragad egy pár csokor szőlőt. A test megkapja, amire szüksége van (egy kis fruktóz), és kielégíti az éhségét. Például ebédre minden nap enni egy almát egy darab sötét csokoládéval,desszertként pedig áfonyás zabkását.

Egyél szerény ebédet és gazdag reggelit.

Kielégítő (de nem kielégítő!) A reggeli a nap jó kezdetének előfeltétele. Egy ilyen étkezés felgyorsítja az anyagcserét, és felkészíti a szervezetet a következő problémák evés a nap folyamán. Azok a személyek, akik kihagyják a reggelit, nagyobb súlyt kapnak, mint azok, akik megeszik (még akkor is, ha a nap folyamán elfogyasztott kalóriák száma megegyezik).

De a vacsora legyen könnyű és szerény. Feltételezzük, hogy a szervezet pihenésre készül, nem emésztésre. Ennek köszönhetően jobban alszol, a tested kevesebb felesleges kalóriát halmoz fel, kevesebb energiát fordít az emésztésre, többet pedig a regeneráció és a helyreállítás folyamataira.

Értsd meg, mit eszel.

Az ételt úgy tervezték, hogy kielégítse az éhséget, és biztosítsa a szervezet számára az “üzemanyagot” a megfelelő működéshez. Ezek az élelmiszerek fő céljai. Sajnos néha rossz szokássá, rituálévá vagy a mindennapi betegségek orvoslásává válik. Nem hiszed el? Akkor gondoljon arra, hogy milyen gyakran eszik valamit, például fagylaltot, miközben esti filmet néz? Befejezed a vacsorát egy édes cupcake-vel? Vagy talán eléri a csokoládét, ha szomorú vagy boldogtalan? Ezek olyan rituálék, amiket nagyon szeretünk, és nehéz feladnunk őket. Ugyanakkor üres kalóriákat adnak nekünk, és nem járulnak hozzá a fogyáshoz.

Tartson étkezési naplót.

Viccesnek hangzik? Egy kicsit. A napló vezetése egy módja annak, hogy nyomon követhessük, mit eszel és mennyit eszel. Bármit írhat benne, például a súlyát. A rendszeres felvételek megmutatják, mennyire sikeres a fogyás. Figyeli, hogy lefogy hónapról hónapra kapsz extra motiváció. Itt megadhatja az összes étel, amit eszik, valamint az idő. Így tudni fogja, mikor leggyakrabban éhes, könnyebb lesz megváltoztatni a menüt a test igényei szerint.

Ne félj írni a kudarcokról, hála nekik, megtanulod, mit lehet még javítani, és taktikát találsz a kísértések leküzdésére.
Tartson naplót kényelmes formában, például egy táblázatban, egy speciális alkalmazásban vagy egy hagyományos notebook formájában.

Egyél lassan és tudatosan.

Jó emésztés kezdődik a szájban. Mindannyiunknak hat nyálmirigye van (nyálmirigyek), amelyek napi 1,5 liter nyálat termelnek, amely tele van emésztő enzimekkel. Egy személynek átlagosan 30-szor kell rágnia az ételt. Nagyon fontos, hogy lassan rágjon. Amikor lassan eszünk, testünk felszabadítja a jóllakottság érzéséért felelős anyagokat, így étvágyunk elnyomódik, nem érezzük az élelmiszer szükségességét.

Ha kevesebb, mint 15 percet vesz igénybe egy egész tányér étel elfogyasztása, a testnek még nincs ideje érezni, hogy valamit ettünk. Továbbá nem lesz ideje felszívni a szükséges tápanyagokat, ami további terhelést jelent a belekben.

Készítsen magának egy “elsősegély-készletet”.

Ez egy elsősegély-készlet, amelyet mindig magával kell vinnie (a pénztárcájában, az autóban, az asztalon). Ennek köszönhetően készen áll arra, hogy megfeleljen az “éhségnek” bárhol, minden esetben anélkül, hogy bármilyen gyorsétteremben kellene enni. Mi legyen egy ilyen “elsősegély-készletben”? Egy alma, egy banán, egy csomag dió.

Related Posts

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük